tisdag, april 03, 2007

Tappad öring


Häromdagen var jag ute med D.E. och F.e.F. på lite öringfiske från flytring.
Efter en händelsefattig morgon med endast ett par hopp av någon förvirrad fisk så hände allt inom loppet av 20 minuter.
D.E. fick på en öring, den första på länge, som han absolut inte ville tappa.Därav blev drillen lagom försiktig men efter ett par minuter så låg det en fin 3,9 kilos öring i hans famn.



Efter fotografering från min sida så hinner jag bara med tre kast innan det drar till i min fluga. Hinner se att det är en öring och den känns något mindre innan den väljer att spotta ut min fluga av någon annledning. (smakade väl illa )
Två minuter senare så drillar F.e.F. men det visar sig vara en gädda som han krokar loss och släpper tillbaka.
Hoppas på nya chanser i påskhelgen

Inga kommentarer: