fredag, april 13, 2007

Fiskeguider

Det verkar som om att fisket i Stockholms skärgård har kommit igång ordentligt sista veckan.Kollar man in några av stans alla fiskeguiders fångstrapporter,Skärgårdsguiderna, Hedberg och Reif, Bröderna Anden, Skärgårdsfiske, så verkar det som om att det kommer upp en hel del fina öringar och stora gäddor.

Man kan bara hoppas att man själv inte behöver en guides hjälp för att fånga sina drömfiskar i morgon.
Varför blir inte jag fiskeguide, jag som är så djävulskt grym fiskare och världens supertrevligaste person.
Vem skulle inte vilja betala för att fiska med mig?
Jag b.l.a.

1 kommentar:

AspLövet sa...

Hade jag kosingen att betala så skulle jag fiska med dig. Det är bara två problem. Jag gillar inte fiske och kallrökt lax dras inte upp direkt på in tallrik.