måndag, april 09, 2007

Drömfiske

Vi hade ett riktigt drömfiske i fredags när jag , D.E. , Fe.F. , och ICE var på jakt efter skärgårdens silvertorpeder.
Jag startade med att ta en 3 kg efter ca 5 minuters fiske från flytringen på en egenbunden fluga.
D.E. kontrade direkt med en på 2,5. Därefter drog det tag i ICE fluga men det visade sig vara en gädda, tråkigt för honom som även hade läckande vadare :(.
På väg mot en fikapause efter ca 1½ timmes fiske så känns det som om min fluga fastnar i något sjögräs, daräv inget direkt mothugg, men det visar sig att det är fisk på som tyvärr släpper efter ett par sekunder.
D.E. som ligger ett par meter bredvid mig kastar snabbt sin fluga mot samma plats och efter ett par snabba drag så sitter dagens andra öring för hans del på kroken. Även denna runt 3 kg.
Efter lite fika så bar det ut i motvinden igen och D.E. tar ytterligare en riktigt fin öring på 4+ som han drillar ända upp på land.
F.e.F. avslutar dagens drömfiske med att ta sitt livs första öring från flytring.






Fler bilder kan ses under länken till höger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara kontra in en liten rapport från Steningeviken i Mälaren idag.Jag var ute med Stefan(syrrans kille)för lite förleksfiske på Gädda....jag drog en på 6,5kg samt en på 3kg.Det var svårfiskat med lånnngsam intagning.
Skitmörten shallow var betet båda gångerna.Tack för fina bilder på din blogg.Imorgon tar jag in Ambassadeuren på service och köper nytt Jerkspö..../Fef

M.t.P. sa...

Kul för dig.
Kommer en liten rapport från vårat gäddfiske i Norrtälje i morgon.